[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 15 - ::
جلد 15 - صفحات 481-494 برگشت به فهرست نسخه ها
ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای استاد ایده‌آل از دیدگاه دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی
شهین سالاروند، نیکو یمانی، فهیمه کاشانی ، مریم سالاروند، محمد عطایی، مریم اسادات هاشمی
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، f_kashanii@nm.mui.ac.ir
چکیده:   (3481 مشاهده)
مقدمه: یکی ازپارامترهای مؤثر بر ارتقای کیفیت آموزش، اساتید می‌باشد. دانشجویان به عنوان مصرف‌کنندگان در فرآورده آموزش دانشکده ذی‌نفع هستند، با توجه به این که کسب بازخورد از مشتری یکی از گام‌های اساسی برای ارتقای کیفیت خدمات می‌باشد، لزوم پرداختن هرچه عمیق‌تر به این موضوع احساس می‌شود تا ابعادی جدیدتر از استاد ایده‌آل از دیدگاه دانشجویان روشن شود. لذا این تحقیق با هدف توصیف درک دانشجویان پرستاری از استاد ایده‌آل انجام شد. روش‌ها: در این مطالعه‌ کیفی با رویکرد تحلیل محتوای، نمونه‌گیری هدف‌مند از20 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال 1393 انجام شد. تجزیه و تحلیل محتوا انجام گردید. استحکام این مطالعه بر اساس دو معیار اطمینان‌پذیری و باور‌پذیری انجام گردید. نتایج: در این بررسی پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات،450 کد و پنج مفهوم ساختاری پدیدار شد که شامل توانمندی علمی، حرفه‌ای بودن در تدریس، ویژگی‌های فردی، الگو بودن، اخلاق حرفه‌ای پرستاری بود. نتیجه‌گیری: استاد ایده‌آل از نظر دانشجویان پرستاری جنبه‌های مختلفی را شامل می‌شود. از نظر دانشجویان استاد ایده‌آل استادی عالم است که در عین حال که فردی با ویژگی‌ها و مشخصات برجسته اخلاقی است، مدیری است که از دانشجویان به خوبی حمایت می‌کند، نسبت به جامعه و کشورش متعهد است و در همان حال حرفه‌ای‌گری پرستاری را به خوبی رعایت می‌کند.
واژه‌های کلیدی: دانشجوی پرستاری، استاد پرستاری، شاخص‌های استاد ایده‌آل، ویژگی‌های استاد، تحقیق کیفی
متن کامل [PDF 325 kb]   (1978 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ارزشيابي استاد
دریافت: ۱۳۹۴/۴/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۴/۷/۵ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salarvand S, Yamani N, Kashani F, Salarvand M, Ataei M, Hashemi Fesharaki M. Nursing Students’ Perception of Ethical and Professional Characteristics of an Ideal Faculty Member: A Qualitative Study. Iranian Journal of Medical Education. 2015; 15 :481-494
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3775-fa.html

سالاروند شهین، یمانی نیکو، کاشانی فهیمه، سالاروند مریم، عطایی محمد، هاشمی مریم اسادات. ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای استاد ایده‌آل از دیدگاه دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1394; 15 () :481-494

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3775-fa.html



جلد 15 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3858