:: دوره 14، شماره 7 - ( 7-1393 ) ::
جلد 14 شماره 7 صفحات 653-658 برگشت به فهرست نسخه ها
رویکرد یادگیری مبتنی بر ارائه خدمات در آموزش پرستاری
اکرم پرنده، ناهید رژه، حمید شریف نیا
اکرم پرنده (مربی )، دانشجوی دکتری پرستاری،گروه بهداشت جامعه، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج)، تهران، ایران. akram.parandeh@yahoo.com ، akram.parandeh@yahoo.com
چکیده:   (2691 مشاهده)
در دهه‌های اخیر مفهوم مراقبت و خدمت از محیط‌های بیمارستانی به جامعه تغییر و توسعه یافته است. در همین راستا جهت ارائه خدمت مبتنی بر جامعه، تغییر در برنامه‌های آموزشی پرستاران ضروری است. چنین تغییر سبب می‌شود تا دانشجویان شرایط واقعی تجارب یادگیری مرتبط با اهداف آموزشی و خدمات مبتنی بر جامعه را بر اساس برنامه‌های آموزشی و درسی فراگرفته و کاربرد عملی آموخته‌های خود را در محیط‌های واقعی تجربه نمایند(1). یکی از رویکرد‌های یادگیری که به برنامه‌ریزان آموزشی کمک نموده تا همگام با نیازهای جامعه حرکت نمایند، رویکرد یادگیری با ارائه خدمت است(2). در این نوشتار با مروری بر مقالات ضمن بیان تاریخچه، به معرفی مفهوم رویکرد آموزشی با ارائه خدمت، اهداف و ویژگی‌های آن و نیز به فواید آن در آموزش پرستاری پرداخته می‌شود.
متن کامل [PDF 148 kb]   (1129 دریافت)    
نوع مطالعه: واژه نامه توصیفی | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: ۱۳۹۲/۱۱/۲ | پذیرش: ۱۳۹۳/۶/۵ | انتشار: ۱۳۹۳/۷/۲۳


XML   English Abstract   Print



دوره 14، شماره 7 - ( 7-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها