[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 13، شماره 10 - ( 10-1392 ) ::
جلد 13 شماره 10 صفحات 830-839 برگشت به فهرست نسخه ها
نظرات دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد میزان مشارکت اساتید راهنما، مشاور و مشاور آمار در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی
مسعود رودباری* ، فرزانه برفه ئی، ساناز رفاع
دانشيار دکتر مسعود رودباری (دانشیار)، گروه آمار و ریاضی، دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات مقاومت‌های میکروبی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران. m-roudbari@tums.ac ، m-roudbari@tums.ac.ir
چکیده:   (3881 مشاهده)
مقدمه: نظرات دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد پایان‌نامه‌ها موضوع مورد علاقه مدیران آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی است. هدف این مطالعه بررسی نظرات دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد میزان مشارکت اساتید راهنما، مشاور و مشاور آمار در پایان‌نامه‌ها است. روش‌ها: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 91-90 بر روی 270 پایان‌نامه دفاع شده سال‌های 1385 تا 1391 چهار دانشکده دانشگاه علوم پزشکی تهران که استاد مشاور آمار داشته‌اند، انجام شد. پرسشنامه پژوهشگرساخته‌ای پیرامون میزان مشارکت اساتید با مقیاس پنج‌گزینه‌ای برای افراد نمونه ارسال شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی و آزمون‌های تی مستقل، کروسکال والیس و یومن ویتنی استفاده شد. نتایج: بالاترین میزان مشارکت اساتید راهنما در پایان‌نامه‌های دکتری (20/1±8/2) و کارشناسی ارشد (27/1±3/3)، تهیه پروپوزالبود. بالاترین میزان مشارکت اساتید مشاور در پایان‏نامه های دکتری تهیه پرسشنامه و جمع‌آوری داده‌ها (34/1±5/2) و در پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد تهیه پروپوزال (38/1±7/2) بود. بالاترین میزان مشارکت اساتید مشاور آمار در پایان‌نامه‌های دکتری (36/1±9/2) و کارشناسی ارشد (24/1±4/3) تجزیه و تحلیل داده‌ها بود. نتیجه‌گیری: با توجه به کم‌رنگ بودن نقش استاد مشاور در مقایسه با اساتید راهنما و مشاور آمار در پایان‌نامه‌ها، لازم است حضور استاد مشاور در پایان‌نامه‌ها مورد بازنگری قرار گیرد. پیشنهاد می‌شود که جایگاه اساتید در مقالات استخراجی از پایان‌نامه‌ها و سایر امتیازات مربوط، با در نظر گرفتن میزان مشارکت آنان تعیین گردد.
واژه‌های کلیدی: مشارکت، استادراهنما، مشاور، مشاور آماری، پایان‌نامه‌.
متن کامل [PDF 300 kb]   (935 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ارزشيابي استاد
دریافت: ۱۳۹۲/۳/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
attachement [DOCX 36 KB]  (69 دریافت)
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Roudbari M, Barfei F, Refa S. Cooperation of Supervisor, Co-Supervisor, and Statistical Advisor with Thesis and Dissertations in Tehran University of Medical Sciences: Postgraduates’ Viewpoints. Iranian Journal of Medical Education. 2014; 13 (10) :830-839
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2719-fa.html

رودباری مسعود، برفه ئی فرزانه، رفاع ساناز. نظرات دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد میزان مشارکت اساتید راهنما، مشاور و مشاور آمار در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1392; 13 (10) :830-839

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2719-fa.html



دوره 13، شماره 10 - ( 10-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731