دوره 12، شماره 12 - ( 12-1391 )                   جلد 12 شماره 12 صفحات 981-975 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sayadi N, Rokhafroz D. Nursing Students’ Perspectives about a Mobile Software on Nursing Process for Bedside Use. Iranian Journal of Medical Education 2013; 12 (12) :975-981
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2198-fa.html
صیادی ندا، رخ افروز داریوش. نظرات دانشجویان پرستاری در مورد کاربرد نرم‌افزار فرایند پرستاری طراحی شده در محیط موبایل بر بالین بیمار. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1391; 12 (12) :975-981

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2198-fa.html


، saed_sayadi_neda@yahoo.com
چکیده:   (23582 مشاهده)
مقدمه: یکی از مهم‌ترین خط مشی‌ها برای کار پرستاری، استفاده از مدل فرایند پرستاری است. این در حالی است که بر اساس اطلاعات موجود در ایران از این روش سیستماتیک به شکل محدود استفاده می‌شود. این مطالعه نظرات دانشجویان پرستاری را در مورد کاربرد نرم‌افزار فرایند پرستاری طراحی شده در محیط موبایل (به عنوان روشی برای تسهیل کاربرد فرآیند) بر بالین بیمار بررسی می‌کند. روش‌ها: این پژوهش یک مطالعه پیش تجربی است که بر روی 30 نفر از دانشجویان پرستاری در سال 1390 انجام شد. در این مطالعه نرم‌افزاری متناسب با اهداف یادگیری فرآیند پرستاری برای بیماران بخش قلب در محیط موبایل طراحی شد و در اختیار دانشجویانی که در حال گذراندن کارآموزی قلب در بخش قلب یکی از بیمارستان‌های آموزشی اهواز بودند قرار گرفت. در پایان کارآموزی، نظرات آن‌ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بررسی شد. نتایج: بر اساس نظر دانشجویان، میزان آگاهی و مهارت ایشان در مورد فرایند پرستاری بعد از استفاده از نرم‌افزار در حد مطلوبی بهبود پیدا کرد. هشتاد و شش درصد دانشجویان میزان رضایت خود از کاربرد نرم‌افزار رادر حد زیاد و خیلی زیاد اعلام کردند. نتیجه‌گیری: استفاده از این نرم‌افزار و نرم‌افزارهای مشابه می‌تواند یادگیری مهارت‌های بالینی پرستاری را برای دانشجویان پرستاری ارتقا دهد و شیوه مناسبی جهت ترغیب دانشجویان برای یادگیری و اجرای فرایند پرستاری که پایه و اساس مراقبت‌های پرستاری در بخش‌های بالینی می‌باشد را مهیا سازد.
متن کامل [PDF 189 kb]   (2795 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: يادگيري الكترونيكي
دریافت: 1391/4/9 | پذیرش: 1391/7/26 | انتشار: 1391/12/25 | انتشار الکترونیک: 1391/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education