دوره 12، شماره 7 - ( 7-1391 )                   جلد 12 شماره 7 صفحات 536-527 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Siadat S A, Rezazade S S, babri H. Entrepreneurship Morale among Students at Isfahan University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2012; 12 (7) :527-536
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1985-fa.html
سیادت سیدعلی، رضازاده شکوفه السادات، ببری حسن. میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1391; 12 (7) :527-536

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1985-fa.html


، hasan.babri@yahoo.com
چکیده:   (9680 مشاهده)
مقدمه: شرط لازم برای توسعه کارآفرینی در حوزه سلامت، برخورداری دانشجویان از روحیه کارآفرینی است، لذا در این پژوهش به بررسی میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان پرداخته شد. روش‌ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی مقطعی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان سال آخر هر یک از مقاطع تحصیلی، رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود که بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم جامعه، تعداد 150 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه‌ای روا و پایا و محقق‌ساخته شامل 54 گویه با مقیاس لیکرت پنج درجه‌ای بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون‌های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای، تی مستقل، تحلیل واریانس) انجام گرفت. نتایج: میانگین سنی دانشجویان 61/24 سال بود. میانگین و انحراف معیار نمره کل روحیه کارآفرینی دانشجویان54/.±5/3 بود که نمایان‌گر وضعیت بالاتر از حد میانگین(3) روحیه کارآفرینی است. میانگین و انحراف معیار نمرات در مؤلفه‌های توفیق طلبی، کنترل درونی، استقلال طلبی و خلاقیت به ترتیب 77/0±64/3، 5/0±39/3، 67/0±56/3، 53/0±61/3 بود که بالاتر از حد میانگین (3) بود اما میانگین نمره مؤلفه ریسک‌پذیری(73/0±85/2) پایین‌تر از حد میانگین(3) بود. نتیجه‌گیری: میانگین بالاتر از حد متوسط روحیه کارآفرینی به طور کلی نمایان‌گر آمادگی بالقوه دانشجویان علوم پزشکی اصفهان در جهت کارآفرین شدن از جنبه روانشناختی است.
متن کامل [PDF 291 kb]   (2933 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/11/25 | پذیرش: 1391/4/1 | انتشار: 1391/7/24 | انتشار الکترونیک: 1391/7/24

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education