دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 )                   جلد 10 شماره 5 صفحات 1145-1140 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Adel mehraban M, taleghani F. Doctor of Nursing Practice (initiated or disorder). Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :1140-1145
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1627-fa.html
عادل مهربان مرضیه، طالقانی فریبا. رویکردی بر وجود دکترای بالینی پرستاری (ابتکار یا اختلال). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :1140-1145

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1627-fa.html


، adel@nm.mui.ac.ir
چکیده:   (11811 مشاهده)
پرستاری پس از سال‌ها تلاش برای ایجاد دوره دکترای مستقل موفق به ایجاد دو گرایش متمرکز بر تحقیق (PhD) و متمرکز بر بالین (DNP) گردیده است. بدین گونه دکترای متمرکز بر تحقیق بیشتر بر انجام تحقیقات تاکید داشته و دکترای متمرکز بر بالین بیشتر بر فعالیتهای بالینی متمرکز است و کاربرد خلاقانه و مبتنی بر شواهد نتایج تحقیقات را شامل می‌شود. بحث در مورد وجود یا عدم وجود DNP بحثی است که هنوز به عنوان یک چالش در پرستاری مطرح می‌باشد. در این مقاله نویسندگان با توجه به منابع مختلف به مقایسه این دو دوره دکترای پرستاری می‌پردازند.
متن کامل [PDF 213 kb]   (4595 دریافت)    
نوع مطالعه: ساير موارد | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/2/21 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education