[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 3 - ( 7-1389 ) ::
جلد 10 شماره 3 صفحات 269-276 برگشت به فهرست نسخه ها
دیدگاه دانشجویان پرستاری در مورد وسایل کمک آموزشی متداول
کبری آخوندزاده* ، شایسته صالحی، محمد‌حسین یوسفی
كارشناس ارشد ، zakhoundzadeh@yahoo.co.in
چکیده:   (13851 مشاهده)
مقدمه: وسایل کمک آموزشی از عوامل موثر در یادگیری هستند و شناخت دیدگاه‌های دانشجویان در مورد این وسایل می‌تواند استادان را در انتخاب وسیله مناسب‌تر یاری دهد. هدف این مطالعه بررسی و مقایسه دیدگاه دانشجویان پرستاری در رابطه با سه وسیله کمک آموزشی متداول شامل پاورپوینت، اورهد و وایت‌‌بورد است. روش‌ها: یک مطالعه توصیفی است که در سال 1386 بر روی 68 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری ساوه انجام شد. نمونه‌گیری به صورت آسان و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای با 36 سوال بود. روایی و پایایی پرسشنامه با روایی محتوی و آزمون همبستگی درونی تایید شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون t زوج وANOVA) انجام شد. نتایج: میانگین پاسخ‌های موافق (از 0 تا100) در مورد پاورپوینت 8/28±65/53 و وایت‌بورد 6/27±65/53 و اورهد 5/25±93/21 بود. 9/57 درصد دانشجویان پاورپوینت، 6/38 درصد وایت‌بورد و 5/3 درصد اورهد را وسیله کمک آموزشی ارجح انتخاب کردند. بین نمره پاورپوینت با اورهد (005/0>p و 26/7=t) و نمره وایت‌بورد با اورهد (005/0> p و 16/8=t) تفاوت وجود داشت. نتیجه‌گیری: با توجه به این که دانشجویان بعضی از وسایل کمک آموزشی را بیشتر ترجیح می‌دهند، بنابراین لازم است که استادان، بسته به امکانات موجود از ترکیبی از وسایل کمک آموزشی استفاده کنند که بتواند در جلب توجه دانشجو در کلاس و احساس رضایت‌مندی در او موثر باشد.
واژه‌های کلیدی: دیدگاه دانشجو، وسایل کمک آموزشی، پاورپوینت، ‌اورهد، ‌وایت‌بورد
متن کامل [PDF 182 kb]   (2771 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه
دریافت: ۱۳۸۹/۱۱/۲ | پذیرش: ۱۳۹۰/۵/۱۵
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akhoundzadeh K, Salehi S, Yousefi M H. Nursing Students Viewpoints toward Routine Instructional Tools. Iranian Journal of Medical Education. 2010; 10 (3) :269-276
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1414-fa.html

آخوندزاده کبری، صالحی شایسته، یوسفی محمد‌حسین. دیدگاه دانشجویان پرستاری در مورد وسایل کمک آموزشی متداول. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (3) :269-276

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1414-fa.html



دوره 10، شماره 3 - ( 7-1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731