دوره 10، شماره 2 - ( 4-1389 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 147-141 | برگشت به فهرست نسخه ها

PMCID: 27583990

XML English Abstract Print


، narjesamini@yahoo.com
چکیده:   (20574 مشاهده)
مقدمه: آگاهی از نوع سبک یادگیری دانشجویان می‌تواند روش‌های آموزشی را متناسب با سبک یادگیری دانشجویان تغییر داده و موجب بازده آموزشی بالاتر شود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی سبک‌های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 88-1387 بود. روش‌ها: این مطالعه توصیفی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 88-1387 انجام شد. نود نفر از دانشجویان پزشکی با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده این پژوهش، پرسشنامه سبک‌های یادگیری VARK بود. برای تحلیل نتایج از نرم‌افزار SPSS و روش‌های آماری توصیفی و استنباطی استفاده گردید. نتایج: دانشجویان رشته‌های پزشکی از سبک‌های یادگیری مختلفی استفاده می‌کنند بطوری که سبک یادگیری ترجیحی اکثر دانشجویان پزشکی با نمره 87/6±26/39 سبک دیداری بود. دانشجویان دختر و پسر سبک‌های یادگیری متفاوتی داشتند. نتیجه‌گیری: ارتقای کیفیت آموزش، در طراحی و ارائه آموزش ایجاب می‌کند که به سبک یادگیری فراگیران توجه شود. به اساتید و طراحان آموزش پیشنهاد می‌گردد از رسانه‌ها و فناوری‌های گوناگون استفاده کنند.
متن کامل [PDF 229 kb]   (4363 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ارزشيابي استاد
دریافت: 1389/6/4 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/4/24 | انتشار الکترونیک: 1389/4/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.