دوره 10، شماره 1 - ( 1-1389 )                   جلد 10 شماره 1 صفحات 44-37 | برگشت به فهرست نسخه ها

PMID: 26973750

XML English Abstract Print


، mkahouei@yahoo.com
چکیده:   (16199 مشاهده)
مقدمه: اعضای تیم مراقبتی در بخش فوریت‌های پزشکی، اطلاعات کمی از بیمار پذیرفته شده دارند و به ناچار برای مدیریت درمان وی، از منابع اطلاعاتی مختلف استفاده می‌کنند. هدف از این مطالعه، تعیین منابع اطلاعاتی دانشجویان پزشکی در بخش فوریت‌ها بود. روش‌ها: این مطالعه توصیفی بر روی 146 دانشجوی سال آخر پزشکی که در بخش‌های آورژانس بیمارستان‌های آموزشی فعالیت داشتند، صورت گرفت. روش جمع‌آوری اطلاعات، مشاهده و پرسشنامه بود. داده‌ها از طریق روش‌های آمار توصیفی و آزمون همبستگی دومتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: بیشتر دانشجویان پزشکی (50 درصد) از بیمار و پرونده او به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده می‌کردند. دانشجویان برای رفع نیازهای اطلاعاتی خود در زمینه درمان بیماران، بیشتر از منابع چاپی استفاده می‌نمودند. نتیجه‌گیری: نتایج این تحقیق اهمیت توجه به دسترسی به منابع اطلاعاتی متنوع را در بخش اورژانس نشان می‌دهد. از جمله برنامه‌های آموزشی در زمینه ارتقای میزان آگاهی از فناوری (Personal Digital Assistant-PDA) و استفاده از آن برای تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد را برای دانشجویان می‌توان توصیه نمود. واژ
متن کامل [PDF 204 kb]   (2499 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: 1389/4/6 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/1/26 | انتشار الکترونیک: 1389/1/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.