دوره 10، شماره 1 - ( 1-1389 )                   جلد 10 شماره 1 صفحات 44-37 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abolhassani H, Ebadifard Azar F, Scroochi R, Kahouei M. Seeking Information Resources By Medical Students In Emergency Medicine. Iranian Journal of Medical Education 2010; 10 (1) :37-44
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1152-fa.html
ابوالحسنی حسن، عبادی‌فرد آذر فربد، اسکروچی رقیه، کاهویی مهدی. جستجوی منابع اطلاعاتی دانشجویان پزشکی در طب اورژانس. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (1) :37-44

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1152-fa.html


، mkahouei@yahoo.com
چکیده:   (16201 مشاهده)
مقدمه: اعضای تیم مراقبتی در بخش فوریت‌های پزشکی، اطلاعات کمی از بیمار پذیرفته شده دارند و به ناچار برای مدیریت درمان وی، از منابع اطلاعاتی مختلف استفاده می‌کنند. هدف از این مطالعه، تعیین منابع اطلاعاتی دانشجویان پزشکی در بخش فوریت‌ها بود. روش‌ها: این مطالعه توصیفی بر روی 146 دانشجوی سال آخر پزشکی که در بخش‌های آورژانس بیمارستان‌های آموزشی فعالیت داشتند، صورت گرفت. روش جمع‌آوری اطلاعات، مشاهده و پرسشنامه بود. داده‌ها از طریق روش‌های آمار توصیفی و آزمون همبستگی دومتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: بیشتر دانشجویان پزشکی (50 درصد) از بیمار و پرونده او به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده می‌کردند. دانشجویان برای رفع نیازهای اطلاعاتی خود در زمینه درمان بیماران، بیشتر از منابع چاپی استفاده می‌نمودند. نتیجه‌گیری: نتایج این تحقیق اهمیت توجه به دسترسی به منابع اطلاعاتی متنوع را در بخش اورژانس نشان می‌دهد. از جمله برنامه‌های آموزشی در زمینه ارتقای میزان آگاهی از فناوری (Personal Digital Assistant-PDA) و استفاده از آن برای تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد را برای دانشجویان می‌توان توصیه نمود. واژ
متن کامل [PDF 204 kb]   (2501 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: 1389/4/6 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/1/26 | انتشار الکترونیک: 1389/1/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education