مقدمه: در هر تغییری در سیستم ارزیابی نظرات دانشجویان به عنوان یکی از ذینفعان اصلی بسیار مهم است. این نظرات برنامهریزان را در جهت رفع مشکلات و نقاط ضعف راهنمایی نموده و آنها را به سمت اقدام اصلاحی هدایت میکند. این مطالعه به منظور بررسی تجارب دانشجویان پزشکی از شرکت در آزمون الکترونیک پیشکارورزی در دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در سال 1395 انجام شد.
روشها: این مطالعه به روش کیفی و از نوع تحلیل محتوا با رویکرد هدایت شده بود. مشارکتکنندگان شامل 17 نفر از دانشجویان پزشکی شرکتکننده در اولین آزمون الکترونیک پیشکارورزی بودند. نمونهگیری به صورت مبتنی بر هدف بود. روش جمعآوری اطلاعات به صورت مصاحبههای نیمه ساختارمند انفرادی انجام شد. مصاحبهها با اجازه مشارکتکنندگان ضبط شد و سپس بر روی کاغذ پیاده گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار (MAXQDA-10) انجام شد.
نتایج: بعد از تجزیه و تحلیل دادهها، سه طبقه اصلی" نقاط قوت آزمون"، "نقاط ضعف آزمون" و " راهکارها و پیشنهادات" به دست آمد.
نتیجهگیری: مطالعه حاضر منجر به استخراج تجربیات دانشجویان به عنوان یکی از ذینفعان اصلی در سیستم ارزیابی گردید. نتایج این مطالعه حاکی از رضایت دانشجویان از شرکت در آزمون الکترونیک پیشکارورزی بود و آنها پیشنهاد برگزاری سایر آزمونها به این روش را داشتند.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |