دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 )                   جلد 10 شماره 5 صفحات 783-776 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yousefy A, Gordanshekan M. A Review On Development Of Self-Directed Learning. Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :776-783
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1546-fa.html
یوسفی علی‌رضا، گردان ‌شکن مریم. مروری بر توسعه یادگیری خودراهبر. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :776-783

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1546-fa.html


، maryam.gordanshekan@yahoo.com
چکیده:   (17958 مشاهده)
مقدمه: ایجاد و ارتقای یادگیری خودراهبر، یکی از اهداف مهم آموزش عالی محسوب می‌شود چرا که انتظار می‌رود دانشجویان به سطحی از توانمندی‌های فردی برسند که بدون قرار گرفتن در یک نظام آموزشی ویژه، بتوانند نیازهای آموزشی خود را شناسایی کرده و در جهت رفع آن بکوشند و در نهایت یادگیری خود را مورد ارزشیابی قرار دهند. روش‌ها: این پژوهش یک مطالعه مروری بر برخی از مقالات منتشر شده در زمینه یادگیری خودراهبر از سال‌های 1990 تا 2008 می‌باشد. نتایج: مرور پیشینه پژوهش نشان می‌دهد که یادگیری خودراهبر رشدی صعودی داشته و روندی رو به توسعه دارد. نتیجه گیری: به دلیل مزایای یادگیری خودراهبر، توجه بنیادی به این نوع یادگیری و آموزش‌های اساسی برای ارتقا‌ی آن، در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.
متن کامل [PDF 245 kb]   (10859 دریافت)    
نوع مطالعه: ساير موارد | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/1/15 | پذیرش: 1390/5/13 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education