[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 1 - ( بهار 1379 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 42-48 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ارتباط سبکهای یادگیری و روشهای آموزشی ترجیحی
شایسته صالحی *، بهرام سلیمانی، پروانه امینی، احترام شاهنوشی
چکیده:   (42111 مشاهده)
مقدمه. موضوع ارتباط بین سبک یادگیری فراگیران و روش تدریس ترجیحی مورد پسند آنها، در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه حاضر به بررسی این رابطه می‌پردازد. روشها. در این مطالعه توصیفی – تحلیلی با استفاده از پرسشنامه سبکهای یادگیری کلب، ارتباط سبک یادگیری دانشجویان ترم اوّل تا هشتم پرستاری با روش تدریس مورد پسند آنها، مورد مطالعه قرار گرفت. آزمودنیها به صورت نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. یافته‌ها. نتایج به دست آمده نشان داد که بین سبک یادگیری و برخی روشهای تدریس رابطه وجود دارد. این ارتباط در دروس عملی مشاهده نشد. بحث. توجه معلمان به سبک یادگیری دانشجویان و شناسایی آنها احتمالاً در انتخاب شیوه مناسب تدریس، آنها را یاری خواهد کرد.
واژه‌های کلیدی: سبکهای یادگیری؛ روشهای تدریس؛ نظریه کلب
متن کامل [PDF 263 kb]   (5399 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: ۱۳۸۶/۳/۲۱
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salehi S, Soleimani B, amini P, Shahnoushi E. A SURVEY OF RELATION BETWEEN LEARNING STYLES AND PREFERRED THACHING METHODS IN STUDENTS OF NURSING, ISFAHAN UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES. Iranian Journal of Medical Education. 2000; 1 (1) :42-48
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-585-fa.html
صالحی شایسته، سلیمانی بهرام، امینی پروانه، شاهنوشی احترام. بررسی ارتباط سبکهای یادگیری و روشهای آموزشی ترجیحی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1379; 1 (1) :42-48

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-585-fa.html

دوره 1، شماره 1 - ( بهار 1379 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 790 queries by yektaweb 3461