[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 2 - ::
جلد 2 - صفحات 41-42 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نظرات اساتید دانشکدعلوم پزشکی جهرم نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو
صدیقه نجفی پور ، میترا امینی
چکیده:   (18514 مشاهده)
مؤسسه. دانشکده علوم پزشکی جهرم مقدمه. ارزشیابی مؤثرترین شیوه برای بهبود کیفیت آموزش به شمار می رود. یکی از عمده ترین روشهای ارزیابی در محیط های آموزشی، ارزشیابی از کیفیت فعالیت های علمی – آموزشی اعضاء هیئت علمی می باشد. بطور کلی از روشهای متنوعی جهت ارزشیابی مدرسین استفاده می شود از جمله نظر رئیس دانشکده ، مدیر گروه ، نظر همکاران ، خود ارزیابی ونظر دانشجو که در این میان استفاده از نظر دانشجویان متداولتر است . به منظور فراهم آوردن اطلاعات ضروری در بهبود نظام ارزشیابی استاد این تحقیق با هدف تعیین نظرات اساتید نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو انجام گرفت. روشها. ازپرسشنامه ای روا و پایا مشتمل بر 22 سؤال که شامل شانزده سوال بسته و 6 سوال باز بود در این پرسشنامه عواملی از قبیل موافقت کلی اساتید با انجام ارزشیابی توسط دانشجو، نظر اساتید در خصوص زمان مناسب برای انجام ارزشیابی و رضایت اعضاء هیئت علمی از روند ارزشیابی در دانشکده پزشکی جهرم و نظر آنان در خصوص سایر روشهای ارزشیابی مورد پرسش قرار گرفت کلیه اساتید علوم پایه، و بالینی وپرستاری دانشکده علوم پزشکی جهرم دراین تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند . یافته ها. نتایج نشان داد 64% از اساتید با اصل انجام ارزشیابی توسط دانشجو کاملأ موافق بودند لیکن36% از اساتید نسبتاً موافق بودند که دانشجویان به طور آگاهانه فرم ارزشیابی استاد را پر می کنند و مدرسین معتقد بودند که دانشجویان نظرات شخصی خود را در ارزشیابی دخالت می دهند . و 56% درصد از اساتید بهترین زمان برای توزیع پرسشنامه دو هفته آخر ترم می دانند. همچنین ارتباط آماری معنی داری بین جنس اساتید، سابقه کار و رشته تحصیلی آنان با نقطه نظراتشان دیده نشد. (P>0/05) نتیجه. بیش از نیمی از اساتید (64%) با انجام ارزشیابی توسط دانشجویان بطور کلی موافقند . لیکن بیشتر آنان ( 76%) اعتقاد دارند که دانشجویان بیشتر از آنکه به محتوا و روش تدریس استاد توجه داشته باشند به ارزیابی اخلاق و رفتار و شخصیت مدرس می پردازند. به نظر می رسد که بازنگری روشهای ارزشیابی اعضاء‌هیات علمی بایستی جزء اولویت های کاری وزارتخانه قرار گیرد. آدرس. مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, دانشگاه علوم پزشکی جهرم, جهرم.
متن کامل [PDF 80 kb]   (2273 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: ۱۳۸۶/۳/۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Najafipour S, Amini M. A Survey of teachers` view points of Jahrom Medical School Towards Teachers Evaluation By Student . Iranian Journal of Medical Education. 2002; 2 :41-42
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-531-fa.html

نجفی پور صدیقه، امینی میترا. بررسی نظرات اساتید دانشکدعلوم پزشکی جهرم نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1381; 2 () :41-42

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-531-fa.html



جلد 2 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3862